Mark Rutte, de hel is nog te goed voor u!

babypalestine

De moeder van het vier jaar oude Palestijnse meisje Yasmeen al-Motawaq, vermoord door Israël. (Foto: Reuters/Mohammed Salem)

Vraag: “Maar het feit dat Israël geen slachtoffers kent en de Palestijnen wel, vindt u niet een teken van disproportionaliteit?”

rutte

Mark Rutte:

“Wacht even, het is toch niet zo dat Israël raketten afschiet – laten we even de feiten bezien – Israël schiet geen raketten af naar de Gazastrook. Het is toch uit de Gazastrook waar raketten worden afgeschoten op grote steden in Israël?”

Gesprek met de minister-president van vrijdag 11 juli 2014, vanaf 3:10.

Zaterdagmorgen in de Gazastrook:

  • Er zijn 121 Palestijnen gedood
  • Er zijn 924 gewonden
  • 77% van de doden zijn burgers
  • Er zijn 512 woningen geheel of gedeeltelijk verwoest
  • Minstens 21 24 kinderen zijn gedood
  • Gisteren alleen al werden er 230 locaties gebombardeerd
  • Het totaal aantal getroffen doelwitten ligt rond de 1200 sinds het begin van Operatie Machtige Klip of Beschermende Rand vier dagen geleden

Daarnaast heeft Israël onder andere een centrum voor gehandicapten, een ziekenhuis, moskeeën, een bank, een overheidsgebouw, journalisten, een waterzuiveringsinstallatie, een elektriciteitscentrale en een tent waarin mensen voetbal zaten te kijken met bommen bestookt.

Mark Rutte is de minister-president van Nederland. Nederland is sinds 1848 een parlementaire democratie.

Engelbert Luitsz

93 comments for “Mark Rutte, de hel is nog te goed voor u!

  1. July 12, 2014 at 11:20 am

    om je dood te schamen

    • piterfries
      July 12, 2014 at 11:40 am

      Waarom ?
      Het is toch al vele decennia zo dat de Haagse bende die in Tel Aviv kritiekloos steunt ?
      Alleen gepensioneerde politici doen hun mond open, in de VARA documentaire Zwijgen over Israel waren alleen gepensioneerden aan het woord, Van Dam, Van den Broek, Van Mierlo.
      Rutte moet nog even mee.
      Zelfs de veronderstelde machtigste man ter wereld, Obama, wordt door Tel Aviv genegeerd, zijn aanbod te bemiddelen.
      Zoals Sharon in een onbewaakt moment zei ‘we control America’.
      Vandaar het gejuich op 11 sept, lang geleden, in Arabische landen.
      Die hadden toen van geen kanten door wat er gebeurde, ik ook niet, toen.

    • Aleid Blink
      July 15, 2014 at 9:17 am

      Ik las in NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag een mooie opmerking van een plastisch chirurg over televisietraining die ik hier wel van toepassing vind: “Zij heeft zoveel training gehad dat haar energie en karakter helemaal weggebotoxt zijn. Daarom hebben we niet veel politici in het programma. Je krijgt gebotoxte antwoorden.”

      Je kunt het niet beter zeggen.

  2. Bea
    July 12, 2014 at 11:50 am

    dit commentaar van Rutte is zo ongelooflijk stom, dat je toch moet denken dat dit onbestaanbaar is, dus dat hij dondersgoed weet wat er aan de hand is, maar elke discussie uit de weg wil gaan!

    • piterfries
      July 12, 2014 at 12:05 pm

      Rutte zegt wat hij geacht wordt te zeggen, dat is alles.
      De vijftig miljoen Rutte Vooruit Show is niet voor niets opgezet.

  3. Harry
    July 12, 2014 at 12:18 pm

    Het is voor mij dudielijk, waarom de burgers van NL geen invloed hebben en alleen maar show verkiezingen uitvoeren. NL wordt geleid door Israel. De politici zijn slaven van Israel. En de NL burgers maar betalen aan hun luxe en aan miljoenen euro’s per dag voor steun aan Israel. Wanneer krijgen we ons geld terug van Israel, zodat de ouderen een goede oude dag krijgen en mensen kunnen blijven wonen in hun woning?

    • Hannie
      July 12, 2014 at 2:20 pm

      En wanneer gaat Israël eindelijk vergoeden wat het vernielt aan Palestijnse (en ook nog vaak door Nederland gesubsidieerde) objecten?

      • July 12, 2014 at 11:58 pm

        Misschien moet U eens de echte geschiedenis van Israël leren er is nooit een Palestijnse staat geweest gebrek aan kennis verdiepen adviseer ik.

        • July 13, 2014 at 12:39 pm

          Nee geen staat maar wel een stam en dat waren/zijn de Joden ook waar ze later met geweld een staat hebben gesticht als we het moeten hebben over kennis verdiepen!

          • Aleid Blink
            July 14, 2014 at 9:13 am

            De joden van nu zijn geen volk en geen stam maar mensen die op een of andere manier zich met elkaar verbonden voelen in het judaïsme. Daaronder zijn weer mensen die zich verbonden hebben of zijn geraakt aan het politieke zionisme, Maar net als het christendom en de islam zijn er vele stromingen, die het vaak grondig met elkaar oneens zijn. M.a.w. er is geen eenheid en dat geldt ook wat betreft de meningen over de staat Israël en de politiek die gevoerd wordt.

            Jannie, welke geschiedenis bedoelt u?

            Er is inderdaad nooit een Palestijnse “staat” geweest, maar wel een land met die naam. En de bewoners daarvan noemen zich nog steeds Palestijn. Staten in de betekenis die er nu aan wordt gegeven, zijn pas ergens in de 19e eeuw gevormd.

        • Mohamed
          July 13, 2014 at 7:45 pm

          Er is nooit een joodse staat (israel) geweest bedoel je Palestina bestaat al eeuwenlang, joden hebben geen eigen land ken je geschiedenis

        • Moslima
          July 14, 2014 at 10:26 am

          Jannie verdiep jij je in sprookjesboeken? In 1947 zijn de joden door verschillende landen onder andere Amerika naar Israël gestuurd wat bewoond werd door ALLEEN Palestijnen!!!! Met de jaren hebben de joden beetje bij beetje door uitmoorden het land AFGEPAKT! Weet wat je zegt kip zonder kop!

      • rose
        July 13, 2014 at 11:09 pm

        Inderdaad en dat met belastinggeld van de burgers!

  4. Kim Don
    July 12, 2014 at 12:31 pm

    Heb wederom met verbazing onze minister president geluisterd,
    je zag aan zijn gezicht dat hij wist dat tie onzin verkondigde,
    Het zou zijn politieke gezicht ( en “vriendschap met Obama “) zeer schaden vooral in de US als NL zich negatief uitliet over Israel. Gaza is nu al zo lang in staat van beleg dat dit niet belangrijk is te vermelden als je zegt dat een volk het recht zou hebben zich zelf te beschermen.
    Apen in de zoo hebben meer rechten dan de Palestijnen hebben !! wat een K.U.T wereld!

  5. likoednederland
    July 12, 2014 at 2:21 pm

    Hamas offert bewust Palestijnse vrouwen en kinderen op:
    http://likud.nl/2014/07/hamas-brengt-mensenoffers/

    • Aleid Blink
      July 12, 2014 at 2:29 pm

      beweert likoed. Dat zegt genoeg..

    • July 12, 2014 at 2:59 pm

      Weer een. LN wil niet weten dat zij/hij/het net zo’n robot is zoals Esther Voet, Israëlische woordvoerders en wellicht Mark Rutte. Er zijn radicale facties in Gaza, maar de enigen die Gazanen gedwongen hebben om als menselijk schild te dienen zijn IDF-soldaten geweest gedurende Cast Lead gezien hun getuigenissen bij ‘Breaking the Silence.’ Hoe moordzuchtig deze soldaten verder zijn, komt nog het best tot uiting in de volgende youtube:

      Killing Hamid: Starting The Gaza War

    • theyknew
      July 12, 2014 at 4:05 pm

      U bevestigt dus eigenlijk dat Hamas het geesteskindje van Ariël Sharon is. Dat houdt nogal het e.e.a. in, is dat weleens in u opgekomen? Het houdt namelijk in dat Likoed in Israël er helemaal niet mee zit of er zelfmoordaanslagen danwel raketaanvallen op Israëlische burgers worden uitgevoerd. Het is gewoon onderdeel van de afspraken die met Hamas zijn gemaakt om het vredesproces te dwarsbomen en een twee staten oplossing te voorkomen.

      Hartelijk dank, Likoed Nederland. Zelfs de Israëlische burger is voor Likoed niet veilig.

      • Aleid Blink
        July 12, 2014 at 5:09 pm

        theyknew, Natuurlijk is dat bij me opgekomen en het is een uiterst cynische gedachte. Toch schrik ik er niet voor terug, nadat ik daar het gezien en gehoord wat Israëlische politici ervoor over heeft om hun zin te krijgen en tegelijkertijd die misdaden te kunnen rechtvaardigen tegenover de bevolking. Ook heb ik de optochten van ‘dood aan de Arabieren’ roepende joodse extremisten voorbij zien komen. Het bracht me terug naar de eerste jaren van WO II en de voorbijmarcherende optochten van Hitlerjugend. Ik was nog een kind en toen begreep ik het niet en mijn vragen werden opzij geschoven.

        Ik herinner me ook de verontwaardiging van een in Jeruzalem tegen bezetting demonstrerende joodse vrouwen, toen ik zei dat ik de geheime dienst ervan verdacht een Palestijnse jongeman te hebben aangezet een aanslag. Joden zullen nooit andere joden doden, zeiden ze. Ik begreep hun reactie maar geloofde er niets van. Al die joodse jonge mannen en vrouwen die in de bezette moeten dienen en ook kinderen mogen bedreigen en zelfs doden, zoals op het filmpje over Ahmed in Gaza te zien is. En dus opgezadeld worden met trauma’s, waarvan zolangzamerhand bekend is dat die hun hele leven hen bijblijven. Dat kan je toch niet serieus beweren dat je je jeugd koestert?

        Die soldaten zijn doodsbang, ondanks hun gepantserde uitrusting en hun wapens. Hun angst heeft hun beoordelingsvermogen aangetast, waardoor zij situaties verkeerd inschatten, met alle gevolgen van dien.

        Sharon zag er geen been in met een groep soldaten het moskeeëngebied te betreden, op in een situatie die zo gespannen was dat ieder moment weer een intifada kon uitbreken. Iedereen sprak erover en waarschuwde me, toen ik naar een vluchtelingenkamp bij Hebron wilde gaan om daar een vriend gezin te begroeten. Sharon wist dus dondersgoed waartoe hij aanzette en dat dit zou leiden tot een golf van aanslagen. Een rücksichtloze, gewiekste man die over lijken gaat, zoals we al wisten. Ondanks dat werd hij toch premier van Israël en waren westerse politici bereid zijn met bloed besmeurde hand te drukken.

        Ik betwijfel of er met Hamas afspraken zijn gemaakt. Dat heeft Israël helemaal niet nodig. Hamas is zonder het te willen een marionet, net als Abbas en bv. Rutte. Ze kunnen niet anders, vastgeklemd als ze zitten in het grote politieke bestel waar de VS de baas van is.

        • theyknew
          July 13, 2014 at 4:08 pm

          @Aleid Blink

          De reactie was niet voor u bedoelt maar voor Likoed Nederland en wie zwijgt, stemt voor mij toe.

      • July 12, 2014 at 5:09 pm

        Heb ik LN diverse malen laten weten. Hier bijvoorbeeld:
        http://www.alexandrina.nl/?p=1805

        Kennelijk is die software incompatible met het … ding?

    • Hanan
      July 12, 2014 at 11:06 pm

      Als Israel zich nou eens terugtrekt uit de bezette gebieden, het bouwen van nederzettingen stopzet, het vernielen van huizen en het vermoorden van onschuldige, wellicht dat er dan een kans op vrede is, maar nee de israelische staat is een apartheidsstaat, een staat wat zijn kinderen en jongeren al van jongsaf leert de arabieren te haten, getuige o.a. onderstaande links:

      https://storify.com/davidsheen/israeli-army-the-next-generation?fb_action_ids=10152217291070286&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map={%2210152217291070286%22%3A672273096184618}&action_type_map={%2210152217291070286%22%3A%22og.likes%22}&action_ref_map=[]

      https://www.facebook.com/photo.php?v=10202386864017157

    • Mohamed
      July 13, 2014 at 7:49 pm

      de stinkjoden (zionisten) vermoorden bewust inheemse bevolking van Palestina en pakken hun land af

    • July 14, 2014 at 2:31 am

      Daar is nooit bewijs voor geleverd. Integendeel, Amnesty International heeft bij het onderzoeken van deze beschuldigingen aan het adres van Hamas geconstateerd dat juist Israel zich hieraan schuldig maakt.
      Zie: http://www.amnesty.org/en/library/info/MDE15/015/2009

      Dan hebben we nog de VN die hier nooit enig bewijs voor hebben gevonden:
      Zie: http://www.unrol.org/doc.aspx?d=2158

      Tot slot Human Rights Watch over het inzetten van menselijke schilden:
      Zie: http://www.hrw.org/node/85014

      “Israel has repeatedly blamed Hamas for the deaths of Palestinian civilians during the Gaza operation because, Israel says, Hamas fought from populated areas and used civilians as “human shields” – that is, deliberately used civilians to deter attacks against Palestinian forces. Two Israeli commanders have alleged that Palestinian fighters used white flags to shield themselves from attack, but neither provided details to allow an investigation of the claims. The Israeli military turned down requests from Human Rights Watch to discuss the allegations.

      In the 11 killings documented in this report, Human Rights Watch found no evidence that the civilian victims were used by Palestinian fighters as human shields or were shot in the crossfire between opposing forces. The civilian victims were in plain view and posed no apparent security threat.

      In each of the incidents, the evidence strongly indicates that, at the least, Israeli soldiers failed to take all feasible precautions to distinguish between civilians and combatants before opening fire, as required by the laws of war. At worst, the soldiers deliberately shot at persons known to be civilians.

      Under the laws of war, individuals who carry out or order deliberate attacks on civilians are responsible for war crimes.”

      Heeft u nog meer leugens te verkondigen?

  6. Bas
    July 12, 2014 at 2:22 pm

    Rutte? R u fucking serious? “Feit blijft dat de raketten steeds ‘verder’ Israel ingaan” gewoon zonder blikken of blozen. Feit blijft beste Rutte, dat het vieze zionisten zijn. Feit blijft dat die vuile zionisten de terorristen zijn. Niemand die vanuit de Nlse politiek die vuile zionisten terugfluit. Niemand die denkt dit kan niet dit mag niet.

    Rutte, ik vind jou werkelijk waar een varken. Het enige beetje respect wat ik voor je had heb je net weggeblazen door deze storende en bijna beledigende reactie op het geweld in Palestina.

    Schaam je diep vriend!! Werkelijk waar. Wauw…..

  7. Aleid Blink
    July 12, 2014 at 2:28 pm

    ‘t Is inderdaad beschamend dat politici niet durven of kunnen zeggen wat de werkelijkheid is. Alleen al de opmerking dat Israël een democratie is zet allerlei mensen weer op het verkeerde been, want hoe kan je nu een staat dat al 47 jaar het leven een heel volk ondergeschikt maakt aan de eigen pretenties democratisch noemen? Niet bepaald een goede reclame voor democratie, terwijl we toch willen dat alle landen een democratie worden. En dan,dat hij durft te beweren dat Israël geen raketten op Gaza afschiet, terwijl hij toch zou moeten weten dat Israël dit toch ook met regelmaat doet en dus, zoals Rutte zelf zegt, Hamas wel degelijk in de kaart speelt.

    Dat is ronduit smerige politiek bedrijven met een braaf gezicht.

  8. July 12, 2014 at 2:34 pm

    Waar Rutte van gemaakt is weet ik niet, wil ik niet weten en het enige wat ik over dit kabinet wil zeggen is dat elke dag dat het blijft zitten, later een dag van herstel kost. Zo las ik vanochtend een zeer uitgebreid dossier van onderzoeksredactie.nl van De Groene (nr.39) over de zorg waarin alle partijen gehoord worden. Men hoeft op dit punt en op andere punten niet van een bepaalde politieke kleur te zijn om in te zien dat men er een zooitje van maakt. Maar dit alles terzijde.

    Zojuist plaatste ik de volgende reactie onder het ‘opiniestuk’ van Esther Voet in de Volkskrant:

    = Esther Voet bevestigt wat Jacqueline Roos concludeert aan het eind van ‘The Question of Zion:’ Israël heeft het lot in eigen had genomen en dreigt zichzelf te vernietigen. Haar woorden zijn voorgeschreven vanuit Israël, zoals gisteren weer bleek in een interview bij Democracy Now waar een woordvoerder van de Isr. ambassade in de VS punt voor punt met dezelfde argumenten komt. Netanyahu versterkt dit proces van isoleren door te stellen dat Israël niet zal zwichten voor druk van buitenaf. =

    Ik vermoed dat Mark Rutte zich op dezelfde manier laat instrueren als Esther Voet.

  9. Anti-Fascist
    July 12, 2014 at 2:42 pm

    @Likoed. Zielig.

  10. July 12, 2014 at 3:27 pm

    ongelooflijk stom links gekakel hier zeg lijkt wel of men blind is

  11. Mar
    July 12, 2014 at 3:51 pm

    Dus omdat Hamas hun lanceer en opslag plaatsen op, in en onder ziekenhuizen, scholen, e.d. plaatst, kan Israel niet terug slaan? Nota bene na waarschuwingen zodat mensen de tijd hebben om te vluchten, wordt er een doel bestookt… Hamas spoort mensen aan om juist naar het doel toe te gaan, en je leven te offeren voor de ‘goede’ zaak. Helaas geloven de mensen daar dat dit iets goed is.
    Mensen trap toch niet in die leugens….
    En ja, het is vreselijk dat er onschuldige Palestijnse burgers geofferd worden door Hamas!

    • Robin Hood
      July 14, 2014 at 4:58 pm

      Leugens:

      Amnesty International heeft bij het onderzoeken van deze beschuldigingen geconstateerd dat juist Israel zich hieraan schuldig maakt.
      Zie: http://www.amnesty.org/en/library/info/MDE15/015/2009

      Dan hebben we nog de VN die hier nooit enig bewijs voor hebben gevonden:
      Zie: http://www.unrol.org/doc.aspx?d=2158

      Tot slot Human Rights Watch over het inzetten van menselijke schilden:
      Zie: http://www.hrw.org/node/85014

      “Israel has repeatedly blamed Hamas for the deaths of Palestinian civilians during the Gaza operation because, Israel says, Hamas fought from populated areas and used civilians as “human shields” – that is, deliberately used civilians to deter attacks against Palestinian forces. Two Israeli commanders have alleged that Palestinian fighters used white flags to shield themselves from attack, but neither provided details to allow an investigation of the claims. The Israeli military turned down requests from Human Rights Watch to discuss the allegations.

      In the 11 killings documented in this report, Human Rights Watch found no evidence that the civilian victims were used by Palestinian fighters as human shields or were shot in the crossfire between opposing forces. The civilian victims were in plain view and posed no apparent security threat.

      In each of the incidents, the evidence strongly indicates that, at the least, Israeli soldiers failed to take all feasible precautions to distinguish between civilians and combatants before opening fire, as required by the laws of war. At worst, the soldiers deliberately shot at persons known to be civilians.

      Under the laws of war, individuals who carry out or order deliberate attacks on civilians are responsible for war crimes.”

  12. Veritas
    July 12, 2014 at 3:51 pm

    Hamas is een terroristen organisatie .die doelbewust mensen op raketlokaties zet, daar vandaan schieten ze op scholen kernreactor huizen , soms lukt er wat en dan staan ze allemaal te juichen.
    Nu is het zo dat er honderden raketten zijn geïncasseerd door israel dat ze ook terug mogen schieten.
    Wat is daar vreemd aan.

    De moskee op de tempelberg is misschien wel een doelwit die Hamas op de agenda heeft?wat weet je er van.
    Wist je dat de iron dome ook die raketten naar de tempelberg tegen houd en evenzo de Arabische wijken?

  13. July 12, 2014 at 3:52 pm

    durf er eens eerlijk naar te kijken en verdiep je erin en vorm je geen mening met de massa door maar wat te roepen het is erg wat er gebeurd in een oorlog vallen er slachtoffers ja en Israel zorgt voor de veiligheid van het volk en Hamas doet dat dus bewust niet zodat de wereld denkt dat Israel de agressor is door zoveel mogelijk gruwelijke foto’s de wereld in te sturen de drie jongens die ze met 10 kogels doorzeefd hebben daar hoor je niets meer van en het nog maar niet te hebben over de afslachtingen stenen gooien naar vrouwen en babys en raketten beschietingen die al jaren duren en nooit op het nieuws is en dan nu het eenzijdige nieuws dat mensen laat denken dat Israel de boosdoener is bah en dan nu maar schelden op een minister die het goed ziet ik schaam me ervoor Nederlander te zijn

    • Aleid Blink
      July 12, 2014 at 5:14 pm

      Yvonne Marges, Ik ben het met u eens dat het belangrijk is dat iedereen ‘er goed naar kijkt’ en zich erin verdiept en niet ‘met de massa maar wat moet roepen.’ Maar waarom doet u dit laatst zelf dan wel? Uit uw schrijven blijkt niet dat u meer weet van de situatie dan wat daar staat en dat is bitter weinig.

    • July 12, 2014 at 5:24 pm

      Vertel es, Yvonne. In welke boeken heb je je verdiept? Er staat een metertje boeken over het MO op mijn boekenplank, maar daar kan op jouw advies misschien nog wat bij.

    • Robin Hood
      July 14, 2014 at 4:55 pm

      Beste Yvonne, jij bent juist degene die zich er in moet verdiepen. Israel beschuldigd Hamas inderdaad van de dingen die jij opnoemt, daar is echter nooit bewijs voor geleverd.

      Integendeel, Amnesty International heeft bij het onderzoeken van deze beschuldigingen geconstateerd dat juist Israel zich hieraan schuldig maakt.
      Zie: http://www.amnesty.org/en/library/info/MDE15/015/2009

      Dan hebben we nog de VN die hier nooit enig bewijs voor hebben gevonden:
      Zie: http://www.unrol.org/doc.aspx?d=2158

      Tot slot Human Rights Watch over het inzetten van menselijke schilden:
      Zie: http://www.hrw.org/node/85014

      “Israel has repeatedly blamed Hamas for the deaths of Palestinian civilians during the Gaza operation because, Israel says, Hamas fought from populated areas and used civilians as “human shields” – that is, deliberately used civilians to deter attacks against Palestinian forces. Two Israeli commanders have alleged that Palestinian fighters used white flags to shield themselves from attack, but neither provided details to allow an investigation of the claims. The Israeli military turned down requests from Human Rights Watch to discuss the allegations.

      In the 11 killings documented in this report, Human Rights Watch found no evidence that the civilian victims were used by Palestinian fighters as human shields or were shot in the crossfire between opposing forces. The civilian victims were in plain view and posed no apparent security threat.

      In each of the incidents, the evidence strongly indicates that, at the least, Israeli soldiers failed to take all feasible precautions to distinguish between civilians and combatants before opening fire, as required by the laws of war. At worst, the soldiers deliberately shot at persons known to be civilians.

      Under the laws of war, individuals who carry out or order deliberate attacks on civilians are responsible for war crimes.”

  14. July 12, 2014 at 4:30 pm

    Ik walg van dit sujet genaamd Rutte, wat een vuillak, durft niet onder ogen te zien waar het nou werkelijk al 66 jaar om gaat, nl bezetting, kolonisatie, terrorisme, moorden,landje pik, kinderen gevangen zetten en dan aankomen met je Holocaust, je doet precies hetzelfde als de nazi’s!!!! Ook jij staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis!

  15. melcom X
    July 12, 2014 at 4:51 pm

    palestina is een voorbeeld voor de hele wereld. new world orde greater israel
    voor degene die zeggen het is niet mijn probleem omdat ze niks hebben met palestina of omdat ze geen palestijnen kennen onthoud de woorden van martin niemöller die zei eerst kwamen ze voor de socialisten ik steunde ze niet omdat ik geen socialisten ben daarna kwamen ze voor de vakbonden ik steunde ze niet omdat ik niet van de vakbond ben daarna kwamen ze voor de joden die steunde ik ook niet en daarna kwamen ze voor mij en er was niemand over om mij te steunen

  16. rachy
    July 12, 2014 at 5:10 pm

    Pff en dat noemt zich minister president

  17. rachy
    July 12, 2014 at 5:24 pm

    Weet je wat ik al helemaal niet snap… Volgens het geloof van de zionisten, zijn alle niet joden dieren in mensrn gedaanten, en mogen ze hen vermoorden zonder schuldgevoel… Daar valt rutte zelf ook onder.. En dan nog geld sponseren. Niet beseffent dat ze allemaal misbruikt wirden om eigen doelstellingen te behalen

    • Robin Hood
      July 14, 2014 at 5:01 pm

      Zionisten hebben geen geloof. Jodendom en het Zionisme moet je los van elkaar zien. Stop met willekeurige haat en lees je in in het onderwerp.

  18. July 12, 2014 at 6:22 pm

    Dit noem ik antisemitisme van een heel geniepig soort.
    Alle oude vooroordelen die de Shoah en de joden vervolging in de afgelopen 3000 jaar rechtvaardigden ,komen nu weer naar boven.
    Ik veroordeel de extreme reactie van Israel. Laat dat duidelijk zijn.Dit versterkt de woede en onmacht bij de Palestijnse bevolking. En wie wenst niets liever shaloom salaam?. Als jullie een voorstel hebben ..maar ik vrees dat niemand een oplossing heeft.
    Zolang de vernietiging van de joodse staat een kerndoel van de Hamas is.
    En zolang Israel niet bereid is tot concessie..
    Het agressieve taalgebruik van de mensen die reageren,verraad al een haat waar ik liever niet mee te maken wil hebben. Het is dezelfde haat als waarmee de Duitse nazi’s uit waren op de totale vernietiging van de joodse medeburgers in Europa.

    • Aleid Blink
      July 12, 2014 at 6:37 pm

      heeresmit, Hoe denkt u eigenlijk over joden die dezelfde kritiek op de Israëlische politiek uiten? Zijn zij ook antisemieten, of verraders zoals degenen die deze bezettingspolitiek van harte steunen hen noemen? Misschien wordt u iets duidelijk als u de betekenis van de term filosemiet nazoekt en daar eens grondig over nadenkt.

      Ik benadruk nogmaals, het gaat hier om kritiek op de politiek van een staat die nu al 47 jaar een bezetting handhaaft en een hele bevolking haar vrijheid en rechten ontneemt met als doel haar te verjagen van het land waar zij al sinds jaar her wonen, werken en liefhebben en tegen de propaganda waarmee deze staat z’n politiek rechtvaardigt. Onze kritiek is pertinent niet gericht tegen de mensen die zich joden noemen en over vernietiging van wie of wat dan ook zult u ons niet horen. Als u dat er dan toch in leest, dan is dat projectie.

      • Roberto la Verita
        July 12, 2014 at 7:37 pm

        Mij is door LN enkele jaren geleden gezegd ” omdat je kritiek hebt op de handelswijze van Israel en je in onze ogen een antisemiet.
        Was ik vroeger Neutraal, .sinds die opmerking steun ik de Palestijnse zaak.
        Roberto

      • July 14, 2014 at 10:02 pm

        Dat lijkt me volkomen legitiem! Ik zei het elders ook al: kritiek uiten op de politiek en de repressie van het leger dat mag en is ook iets waar je in Israel niet voor wordt doodgeschoten.
        Dat u niet uit bent op vernietiging ,is mij wel duidelijk.
        Maar voor mij is het wel zeker dat dit voor Hamas een doel is.
        Je ziet ook weer dezelfde beschuldiging opduiken,waarvan we dachten dat we dat nu wel na zoveel eeuwen hadden gehad..
        http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=12004

    • July 12, 2014 at 7:16 pm

      Zonder genoeg kennis vervalt men al snel in veroordelingen. Hierboven heb ik een verwijzing gegeven naar de ontstaansgeschiedenis van Hamas. De vertaling die ik gegeven heb, wordt bevestigd door de onderzoeksjournalisten Robert Fisk in ‘De grote beschavingsoorlog’ en Robert Dreyfuss in ‘Devil’s Game – How the US helped unleash fundamentalist islam’, een boek met vele voetnoten, waarin aannemelijk wordt gemaakt dat rechtse facties en geheime diensten van Israël ondanks het charter van Hamas van 1987 deze tot 2004 gesteund hebben. Daar is tot in de Knesset ruzie over gemaakt. Goede vertalingen van het charter geven aan dat men de zionisten (bezetters eigenlijk – Gaza is de facto nog steeds bezet gebied) wil verdrijven.

      Daar zijn nog veel details aan toe te voegen. Ik zit hier bepaald niet als een fan van Hamas (deze hebben zich lang laten misbruiken om vrede te verhinderen en tot op zekere hoogte de geweldpolitiek van Israël te legitimeren), maar nog minder als fan van het fascistische en rascistische regime van Israël. Niemand kan u dat beter uitleggen dan Yeshayahu Leibowitz, soms ‘het geweten van Israël’
      genoemd.

      http://sargasso.nl/yeshayahu-leibowitz-het-judeo-nazisme/#comment-871500

      In Israël weten zinnige mensen wel wat er de laatste weken gebeurd is:
      How Netanyahu provoked this war with Gaza
      http://972mag.com/how-netanyahu-provoked-this-war-with-gaza/93200/

    • piterfries
      July 12, 2014 at 7:48 pm

      De oplossing is het vredesvoorstel van de Arabische Liga,wat Sharon beantwoordde met het bloedbad van Jenin.
      Netanyahu is een waardige opvolger.

      Omdat Israel een democratie is levert dat Kollektivschuld op.
      In het geval Hitler lag dat toch wat lastiger.

      Het dringt niet tot je door dat de agressie jegens Israel,en diegenen die Israel steunen,veroorzaakt wordt door Israel, en de steuners.
      Dat is het werkelijke drama, een groep mensen verstrikt in z’n eigen illusie die identiteit heet.

      Vandaar dat ‘Palestijns jood” Gilad Atzmon kollektieve psychotherapie bepleit voor alle joden.
      Helaas werkt psychotherapie alleen bij mensen die door hebben dat er een probleem met hen is.

      De woede van Franse joden tegen Dieudonné, die opmerkte ‘dat als een groep mensen steeds in dezelfde problemen verzeild raken, ze eens in de spiegel moeten kijken voor de oorzaak’, toont aan dat de tijd nog niet rijp is voor die psychotherapie.

      Ergens in 1936 of zo leverde Schacht, op verzoek van de VS regering, een papperas af in Washington,waarin Duitsland uitlegde wat de problemen waren met de joden.
      Ik ben zeer benieuwd naar de inhoud, maar een reis naar een archief in de VS is me wat te veel.
      Voor zo ver ik weet is het nooit ergens gepubliceerd.

      Misschien staat er niet veel anders in dan in
      Alexander Solschenizyn, ´Die russisch- jüdische Geschichte 1795- 1916, >> Zweihundert Jahre zusammen <<´, Moskau 2001, München 2002.

      Voor goed begrip, ik wijt niet alles aan joden.
      Met name de katholieke kerken behandelden joden uiterst slecht.

    • Hanan
      July 12, 2014 at 11:21 pm

      Dit is hetgeen altijd wordt beweerd over Hamas, maar zie video onder en zie wat Sheikh Ahmed Yassin, oprichter van Hamas, zegt over het doel van Hamas en waarom zij strijden tegen Israel:

      http://www.youtube.com/watch?v=2-0xC-Tk4Eg

      Wat de holocaust betreft, daar een groot deel van de Israelische bevolking nazaten zijn van holocaust slachtoffers zou je beter van ze verwachten, maar wie is hier de bezettende macht!

    • Robin Hood
      July 14, 2014 at 5:11 pm

      Ik ben het ook niet eens met de inhoud van de comment van Rachy. Er zijn echter een hoop andere comments daarboven waarin geen sprake van anti-semitisme is. Daar zult u geen vooroordelen terugvinden.

      Overigens vraag ik mij af: Waarom zou Netanyahu wel mogen oproepen tot de vernietiging van Hamas maar andersom niet?

      U zou zich ook moeten afvragen wat ‘Joodse staat’ nu eigenlijk betekent. Dit is namelijk per definitie racistisch, niet-joden zijn tweederangsburgers waardoor de Apartheid terug van weggeweest is. En om de vernietiging van Apartheid mag men toch zeker wel vragen?

      • July 14, 2014 at 9:47 pm

        Dat klopt. Ik moet mijn reactie iets nuanceren. Niet alle reacties zijn ongenuanceerd en beladen met haat! Maar soms daarom des te gevaarlijker!
        Dat Nethanyahu oproept tot vernietiging van de Hamas is om dezelfde redenen als waarom in Warschau de laatste joden massaal in opstand kwamen en zoveel mogelijk nazi’s probeerde te doden.Niemand buiten het getto die een hand uitstak. Pas aan het eind bij de grote opstand sloot een groep van buiten het getto zich aan bij de laatste joden.
        De joodse staat is het antwoordt op 3000 jaar joden vervolging. De idee van een joodse staat is een noodzakelijke keuze van een volk dat nergens een veilige plek kon vinden.
        Dit gezegd hebbende ,zijn voor mij ook veel zaken onacceptabel . Maar ook in Nederland een Israel zijn er vredesactivisten die strijden voor gerechtigheid.Dat komt omdat Israel de enige democratische staat is in het MO.
        De laatste regel bevestigt voor mij dat u ook uit bent op vernietiging van de Joodse identiteit…En dat is voor mij dus antisemitisme…
        De idee van apartheid ..dat bestrijd ik ook ! Maar dat is wat anders..
        Een idee bestrijdt je niet met geweld maar met argumenten.

        • July 15, 2014 at 2:50 am

          Ik begon u, ondanks onze meningsverschillen, zo waarlijk sympathiek te vinden heereSmit. Jammer dat u mij beticht van antisemitisme. Ik weet gelukkig van mijzelf dat ik geen antisemiet ben, dus ik zal daar verder niet op ingaan. Wel zal ik ingaan op uw argumenten om duidelijk te maken waarom u het bij het foute eind heeft.

          U trekt zonder blikken of blozen een parallel tussen de opstand in Warschau en de aanval van Israël op Gaza. Ik vind dat u de opstandelingen in Warschau daarmee beledigt, heldhaftig als zij waren en zo laf als de Israëli’s zich met regelmaat gedragen.
          Vindt u het niet ironisch dat het getto in Warschau afgesloten was van de buitenwereld d.m.v. een drie meter hoog hek? Vindt u het niet ironisch dat de nazi’s sporadisch hulpmiddelen toelieten in het getto? En dat er niemand bereid was om ze een helpende hand te bieden? Als deze situatie u ergens aan doet denken zal dat toch zeker niet Israël zijn? Mij doet het aan Gaza en de Westoever denken….

          Ik ontken overigens niet dat er activisten in Nederland en Israël zijn die strijden voor gerechtigheid. Ik krijg veel nuttige informatie uit Israël bij een krant als Haaretz of een organisatie als B’tselem.

          U stelt de Joodse identiteit gelijk aan Apartheid? Ik had het over het vernietigen van Apartheid, niet van Joden. En als u soms denkt dat de Joodse identiteit gelijk staat aan Israël doet u hen zwaar tekort. Wellicht bedoelt u met de Joodse identiteit het Zionisme? Hoe dan ook, het lijkt erop dat u geen idee heeft wat antisemitisme is.

          Een idee bestrijd je niet met geweld maar met argumenten. Dat heb ik vaker gehoord. Is dat niet ook wat de hele wereld deed toen de Shoah aan de gang was?

        • Aleid Blink
          July 15, 2014 at 9:12 am

          heeresmid, De Frans Libanese schrijver Amin Maalouf heeft een prachtig boekje geschreven genaamd Les identités meurtrières, dat ooit eens in het Nederlands is vertaald. Misschien is het nog wel tweedehands verkrijgbaar. Ik beveel het hierbij aan. Ik zie niet veel in dat soort algemeniserende identiteiten. Wel weet ik dat mensen ze vaak gebruiken om aan te geven dat de hunne beter is dan die van de ander. Daarmee is wat mij betreft dan ook alles gezegd.

          Over het democratische gehalte van die staat valt hier van alles te lezen. Ik geloof er met reden niet in. Ik heb in de tijd dat ik in een Palestijns dorp woonde, vaak opgetrokken met Israëliërs die alles inzetten om de Palestijnen bij te staan en aan te geven dat lang niet alle joden achter de nefaste politiek van die staat staan. Met hen voelde ik verwantschap en zij met mij. Zij hebben mij geleerd dat ik lak moest hebben aan beschuldigingen van antisemitisme en dat ze meestal uit de mond komen van filosemieten.

  19. Sarpo
    July 12, 2014 at 6:28 pm

    Rutte is een kk zionist en verdiend de dood dmv een openbare ophanging

  20. Aleid Blink
    July 12, 2014 at 6:39 pm

    Sarpo, U gebruikt dezelfde taal als een aantal zionistische, extremistische kolonisten. Met schelden is niemand gediend.

  21. July 12, 2014 at 6:43 pm

    Aleid, het gaat mij niet om jouw genuanceerde reactie,maar om de antisemitische uitlatingen van mensen als Sarpo. Dat zie je duidelijk aan het agressieve taalgebruik..Ik voel mij verbonden met de vredesactivisten in Israel,laat dat duidelijk zijn.
    En dan lekker verschuilen achter een schuilnaam…

    • Aleid Blink
      July 13, 2014 at 9:47 am

      heeresmit, Dus voortaan wat duidelijker aangeven tot wie u zich richt. Scheelt misverstanden.

  22. Anti-Fascist
    July 12, 2014 at 7:36 pm

    In de persoon van Mark Rutte toont het kapitalisme opnieuw zijn ware gezicht.
    Liever oorlog dan vrede, liever fascisme dan menselijkheid, om de uitbuiters van mens, dier en aarde, hun macht te laten houden.

  23. Georg
    July 12, 2014 at 7:43 pm

    Rachy, waar haal je in vredesnaam de bewering vandaan dat volgens het Joodse geloof alle niet Joden dieren in mensengedaanten zijn en dus uitgeroeid moeten worden, je draait de zaken om, de islam heeft tot doel iedereen moslim te maken en alle Joden uit te roeien, lees het Handvest van Hamas, ik weet niet of je ooit in israel bent geweest, maar denk het niet, dus ga er heen en oordeel dan pas. Arabieren en Palestijnen mogen rustig in Israel wonen, maar vanaf het moment dat Israel Gaza aan de Palestijnen gaf mocht er geen Jood meer wonen, Het is gewoon zo, dat wanneer Hamas de wapens neerlegt is er vrede, als Israel de wapens neer zou leggen worden ze uitgeroeid, zo simpel is het. Is het je wel eens opgevallen dat altijd als er vredesbesprekingen zijn Hamas begint met raketaanvallen op Israel met het doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken? en hoeveel zelfmoordacties zijn er wel niet geweest: opgeblazen bussen, enz enz. Is er ooit een Israëli geweest die met een bomgordel om zichzelf opblies in een bus of een cafe? Hamas is ewoon een terroristische organisatie, die zich verschuilt achter vrouwen en kinderen, lafbekken zijn het, altijd een masker voor, ze durven er niet eens voor uit te komen wie ze zijn.
    Israel heeft het recht zich te verdedigen tegen dit soort lieden. Am Israel Chai

    • Aleid Blink
      July 13, 2014 at 10:05 am

      Georg, er staat iets dergelijks in het O.T. en andersom in de Koran. Feit is dat er joden, en ook moslims zijn die dit van elkaar denken en er zijn christenen in dit opzicht geen haar beter zijn, dus is er geen reden voor beschuldigingen noch op de borstklopperij. Het handvest van Hamas is van hetzelfde allooi.

      De rest van uw betoog mag in de prullenmand, want u herhaalt daarin alleen maar een aantal riedels van de Israëlische propagandamachine. U bent toch geen automaat waarin je wat centen gooit om steeds weer hetzelfde liedje te horen. Ga eens zelf op onderzoek uit en stel de juiste vragen, zoals bv. wat een tientallen jaren bezetting met mensen (bezetter en bezette) doet. Waarom er verzet groeit en hoe de bezetter daarmee omgaat. Daarover zijn meer dan genoeg voorbeelden in de geschiedenis te vinden die de ogen kunnen openen voor de cyclus waarin Israël, door de door deze staat gevolgde politiek beland is geraakt. En lees wat de Israëlische filosoof Yeshayahu Leibowitz hierover zegt (zie de hier door Arjan genoemde site).

    • Robin Hood
      July 14, 2014 at 5:25 pm

      Arabieren en Palestijnen mogen rustig in Israel wonen? Zoals Mohammed Abu Khdeir bedoelt u? Of zoals deze twee jongens:

      http://www.theguardian.com/world/video/2014/may/20/cctv-footage-palestinian-teenagers-shot-dead-video

      Het is juist Israel wat elke vredebespreking saboteert. Eerst willen ze niet praten met Fatah omdat zij Gaza niet vertegenwoordigen. Vervolgens verenigen Hamas en Fatah zich om samen vredesbesprekingen met Israel te kunnen houden. Wat zegt Israel: wij praten niet met Fatah omdat zij samenwerken met Hamas.

      Israel verdedigd zichzelf niet, Israel is de agressor al meer dan 60 jaar lang. Ooit gehoord van Baruch Goldstein of de Bat Ayin terrorist cell? Dit zijn terroristen die worden geadoreerd door sommige Zionisten, met memorials en al.

      U zult toch wat beter uw best moeten doen om geloofwaardig over te komen. De propaganda kennen we nu wel.

      • Aleid Blink
        July 15, 2014 at 5:48 pm

        Robin Hood, Het krankzinnige van de situatie is dat op het eerste oog Palestijnen in Israël inderdaad frank en vrij zijn. Het geniepige zit in details, waar veel joodse Israëliërs nooit mee te maken en zij dat daarom ook niet weten. Alleen degenen wiens ogen om een of andere reden open zijn gegaan en vervolgens op onderzoek gingen weten meer.

        Natuurlijk kan iedereen alles best weten, maar net als hier is men vast een standpunt terecht gekomen en dat voelt veilig. Wat in het algemeen te weinig beseft wordt, is dat in een democratie iedereen medeverantwoordelijkheid heeft voor wat de verkozen politici uitvreten. Burgers van zo’n staat die omkomen worden vaak opgevoerd als onschuldig, alsof dat vanzelfsprekend is.

        Ik heb eens op een bijeenkomst aan een volkenrechtdeskundige de vraag gesteld of die kwalificatie voor volwassen burgers van een democratische staat, of een die zichzelf zo noemt, wel klopt. Er ontstond meteen opstand in de zaal en een aantal mensen vloog woedend op me af. Het idee al dat ik dit ter sprake durfde te brengen. Ik heb het erbij gehouden dat het een open vraag was. Dat men meteen in de verdediging vloog, gaf natuurlijk te denken.

    • wala yehemmek
      July 15, 2014 at 4:24 pm

      tamoed over niet joden en het praktisren van pedofilie.

      Talmoed Apologeten
      Er wordt veel gesproken over de de zogenaamde Holocaust ontkenners.
      Dit woord is op zichzelf al een ernstige manipulatie, want de meesten die met deze naam besmuikt worden, ontkennen helemaal niet dat de Joden vervolgd zijn tijdens de Tweede Wereld Oorlog, of dat er een vreselijke massamoord op hen gepleegd is. Zij bestrijden alleen een aantal details in de wijd verbrijde en verspreide populaire opvattingen . Maar we zullen het er hier verder niet over hebben.

      Minder bekend is, dat er ook zogenaamde Talmoed apologeten bestaan; oftewel Talmoed ontkenners, die de schunnige inhoud van dit boek niet onder ogen wensen te zien, en daarom met allerlei uitvluchten aankomen als men dit boek citeert..

      Talmoed apologie

      Wanneer men met Talmoed citaten aan komt dragen, komen Joden of crypto-Joden1 vaak aan met allerlei verklaringen en ontwijkingen en geen wonder, het boek schets waarlijk geen zeer positieve indruk van deze godsdienst.
      voorbeelden van deze apologiën zijn o.a. volgende:

      Het is een verkeerde vertaling , het is uit zijn verband gerukt , de betreffende passage bestaat niet , dit moet anders begrepen worden want…..
      En zo voort ad libitum.

      Uit zijn verband gerukt:
      Antwoord: In welk verband zouden de hier geciteerde uitspraken wel met de hedentijdse voorstellingen over ethiek en moraal verenigbaar zijn?

      Wie naar voren brengt dat hier maar een klein aantal pagina’s van een werk dat 10.000 pagina’s bevat geciteerd worden, moet het originele werk maar eens van nabij bestuderen.

      Bij voorbeeld wordt er alleen al in het Traktaat Aboda Zara meer dan 500 keer over niet-joden gesproken, en in geen enkel van deze gevallen gaat het hier om vriendelijke formuleringen. Ook in de rest van de Talmoed vindt men nergens iets dat de Joden tot een ethisch verhouden tegenover niet-joden verplicht. Dit is ook niet verwonderlijk, want volgens de Talmoedische uitleg van de Thora (Het Oude Testament) gelden de 10 geboden alleen voor Joden onder elkaar, en niet tegenover niet-joden.

      Er liggen zelfs doelgerichte “tegen bewijzen” klaar op het Internet, die de ” valse aantijgingen van Nazi’s en Antisemieten over de inhoud van de Talmoed” moeten weerleggen.

      Een soortgelijk verhaal werd al gebruikt door commentatoren en autoriteiten als kort als commentaar op de “Open Brief aan Hirsi Ali” waarin door Muhammed Bouyeri enkele Talmoed citaten in verwerkt waren. (nl. Baba Mezie 114a-114b, Kerlthoth 6b, Barakath 56a, Yebamoth 92a, Baba Kamma 113a, en Sofarim 15 [Minor Tarcctates])

      Om als leek over de inhoud van de Talmoed te gaan discussieren is net zo ondoenlijk als een Jehovagetuige van zijn ongelijk te overtuigen.

      De korte citaten zoals die hier weergeven zijn ultra korte stukjes, die in de Talmoed omgeven zijn door bladzijden vol met hoogst schemerige teksten. Houdt Uw muis over deze link om een klein voorbeeld te zien; de hele tekst vult meer dan een hele A4 pagina met kleine lettertjes!

      Gelukkig hebben ander mensen met verstand van zaken deze dingen ook bestudeerd.

      Bijvoorbeeld over gedeelten van Talmoed die pedofilie en diverse rare vormen van seks goedkeuren .

      Hier wordt door Christelijke deskundigen de zaak onder de loep genomen: De Talmoed over seks met kinderen (begin eventueel te lezen bij “Talmud Permits Child-Adult Sex” wat verder naar beneden op de pagina waarnaar verwezen wordt.)

      Om de hele zaak rond de Talmoed nog ingewikkelder te maken zijn er sinds de 16 eeuw ook verschillende gekuiste versies van de Talmoed in omloop gebracht, met het doel de ware inhoudt die voor Christenen geheel onverteerbaar is te versluieren. Talmud Censorship

      Deze tips zijn handig als Talmoed apologeten en shabat goys2 proberen de werkelijkheid te ontkennen, wat zij bij elke gelegenheid zullen doen.

      De Talmoed bestaat uit kilometerlange commentaren van allerlei Rabbijnen met uitgangspunt in de Torah (zo’n beetje de vijf boeken van het Oude Testament).

      De Talmoed is vooral practisch, en bied vele mogelijkheden om wetten te omzeilen en dergelijke. (Joodse advocaten!)

      De Talmoed heeft meer autoriteit dan de Torah, en geeft onder meer verschillende belangrijke veranderingen aan met betrekking op hoe de Torah geïnterpreteerd moet worden. Dit wordt ook vaak bestreden door apologeten.

      De waarheid is dat afgezien van kleine sektes zoals de Torah Trouwe Joden de Talmoed overal in de literatuur als de hoogste waarheid beschreven wordt.

      De Talmoed is een complex van wetten, en geen moraal-leer zoals we dit van het Chirstendom kennen; als het volgens de letters van de wet toegestaan is is het ok.

      De Talmoed is nog steeds actueel en belangrijk ook voor moderne Joden.

      De Amerikaanse vice president kandidaat Joe Liebermann leest er gretig in.

      Ook beroepen Joden in Israël zich regelmatig op de Talmoed.

      Zo protesteerden een tijdje geleden een aantal orthodoxe rabbijnen bij de Israëlische regering, waarbij zij eisten dat het Israëlische leger in plaats van het vermijden van het maken van burgerslachtoffers onder de Palestijnen er juist zo veel mogelijk moest doden!

      Maar afgezien van de Talmoed staat ook de Torah vol met smerigheden , die indien begaan door Joden tegenover andere volkeren als goed aangeprezen worden.

      Het uitmoorden van mannen vrouwen en kinderen wordt zelfs vaak een gebod, waaraan op straffe van uitsluiting of dood aan gehoorzaamd moet worden.

      De Joodse religie was in principe van het begin af aan een op genocide beluste moordcultus .

      Geen wonder dat de Joden er alles aan deden en doen om de inhoud er van verborgen te houden. En wel op straffe des doods, zoals op vele plaatsen in de Talmoed te lezen is.

      Tijdens de door Joden geleide Russische Revolutie stond er doodstraf op het citeren van de Talmoed, het bezitten van een exemplaar van De Protocollen van de Wijzen van Zion, en op antisemitisme in het algemeen.

      Het officiële Jodendom heeft wel de Protestantse kerk er toe gedwongen de verhalen en het antisemitisme van Maarten Luther af te zweren.

      Ook de Roomse kerke is na de oorlog door de Joden gedwongen bepaalde anti-Joodse uitlatingen te schrappen, en “verontschuldigingen aan te bieden”.

      Het officiëlle Jodendom daarintegen heeft nooit één paragraaf van Talmoed noch Torah geschrapt of afstand genomen van de vele beledigende en discriminerende uitlatingen die er in staan.

      Maar de gelovige Jood gaat ongestoord door met het dagelijkse gebed , waarin hij G-d er voor dankt niet als vrouw, ezel of Gojim geboren te zijn , en waain hij er voor bid dat alle Christenen mogen vergaan .

      Ook is het de Jood geboden op een kruis te spugen als hij het ergens tegenkomt, als ook bij het lopen langs een Christelijke begraafplaats te spugen, en de moeders van de overledenen naar de hel te wensen.

      De kruisbespugingen zijn nog steeds een probleem in Jeruzalem, wanneer Christelijke processies passeren.

      Onlangs is nog een klacht ingediend bij de Israëlische autoriteiten, maar er wordt niet aan gedaan. Ook het verbranden van Christelijke bijbels is een plicht die Joden in Israel bij gelegenheid nakomen. Artikel uit de Israëlische krant Haaretz 10-12-04.

      Het bedrijven van Christelijke verkondiging is in Israël verboden.

      1 Crypto-Joden; een uitdrukking die doelt op mensen die om reden van misverstane solidariteit met het Joodse volk menen alles wat Joden doen en zeggen menen te moeten verdedigen, of die zich min of meer gedragen als of ze zelf Joods zijn.
      Dit komt vaak voor onder mensen die sterke familiebanden met Joden hebben, (echtgenoten), mensen die menen dat zij er door de gebeurtenissen tijdens de oorlog een schuldgevoel op na moeten houden, mensen die er om financiële of politieke redenen een voordeel in zien zich geheel met het Jodendom te solidarizeren, en mogelijker wijze andere niet geneomde redenen.

      2 Een Shabat goy (of een Sabbat Goj) is een niet Jood die door Joden gehuurd wordt om tijdens de Sabbat (Zaterdag) electrische voorzieningen en andere moderne rechniek te bedienen, daar dit op die dag voor ortodoxe Joden verboden is. Dit woord wordt ook in een enigszins minachtende betekenis gebruikt voor diegenen die men voor een handlanger, dienaar of lakei van het Jodendom houdt die tegen de belangen van zijn eigen etnische groep handelt.

      Een rechterlijke uitspraak in Zwitserland 5 Oktober 2001:

      Talmoed Citaten zijn niet vervalst of verdraaid met antisemitische bedoelingen, zoals een Joodse vereniging beweerd had.

      De Neue Luzerner Zeitung moet er bekend maken dat de citaten uit de Talmoed door de dierenactivist Erwin Kessler naar voren gebracht zijn niet vervalst zijn, en de hiervoor gedane beschuldigingen door de Joodse vereninging ongegrond zijn.. Hier nog meer belachelijk Talmoed uitspraken in het Duits

      Radio Islam Nederlands Citaten uit de Talmoed, het heiligste boek der Joden
      Richard E. Harwood: Stierven er werkelijk zes miljoen?

    • wala yehemmek
      July 15, 2014 at 4:31 pm

      http://circwatch.org/wp-content/uploads/2013/09/this-Metzitzah-bpeh.jpg

      talmoed over het praktiseren van pedofilie en wat betreft alle niet joden oftewel goyim
      Talmoed Apologeten
      Er wordt veel gesproken over de de zogenaamde Holocaust ontkenners.
      Dit woord is op zichzelf al een ernstige manipulatie, want de meesten die met deze naam besmuikt worden, ontkennen helemaal niet dat de Joden vervolgd zijn tijdens de Tweede Wereld Oorlog, of dat er een vreselijke massamoord op hen gepleegd is. Zij bestrijden alleen een aantal details in de wijd verbrijde en verspreide populaire opvattingen . Maar we zullen het er hier verder niet over hebben.

      Minder bekend is, dat er ook zogenaamde Talmoed apologeten bestaan; oftewel Talmoed ontkenners, die de schunnige inhoud van dit boek niet onder ogen wensen te zien, en daarom met allerlei uitvluchten aankomen als men dit boek citeert..

      Talmoed apologie

      Wanneer men met Talmoed citaten aan komt dragen, komen Joden of crypto-Joden1 vaak aan met allerlei verklaringen en ontwijkingen en geen wonder, het boek schets waarlijk geen zeer positieve indruk van deze godsdienst.
      voorbeelden van deze apologiën zijn o.a. volgende:

      Het is een verkeerde vertaling , het is uit zijn verband gerukt , de betreffende passage bestaat niet , dit moet anders begrepen worden want…..
      En zo voort ad libitum.

      Uit zijn verband gerukt:
      Antwoord: In welk verband zouden de hier geciteerde uitspraken wel met de hedentijdse voorstellingen over ethiek en moraal verenigbaar zijn?

      Wie naar voren brengt dat hier maar een klein aantal pagina’s van een werk dat 10.000 pagina’s bevat geciteerd worden, moet het originele werk maar eens van nabij bestuderen.

      Bij voorbeeld wordt er alleen al in het Traktaat Aboda Zara meer dan 500 keer over niet-joden gesproken, en in geen enkel van deze gevallen gaat het hier om vriendelijke formuleringen. Ook in de rest van de Talmoed vindt men nergens iets dat de Joden tot een ethisch verhouden tegenover niet-joden verplicht. Dit is ook niet verwonderlijk, want volgens de Talmoedische uitleg van de Thora (Het Oude Testament) gelden de 10 geboden alleen voor Joden onder elkaar, en niet tegenover niet-joden.

      Er liggen zelfs doelgerichte “tegen bewijzen” klaar op het Internet, die de ” valse aantijgingen van Nazi’s en Antisemieten over de inhoud van de Talmoed” moeten weerleggen.

      Een soortgelijk verhaal werd al gebruikt door commentatoren en autoriteiten als kort als commentaar op de “Open Brief aan Hirsi Ali” waarin door Muhammed Bouyeri enkele Talmoed citaten in verwerkt waren. (nl. Baba Mezie 114a-114b, Kerlthoth 6b, Barakath 56a, Yebamoth 92a, Baba Kamma 113a, en Sofarim 15 [Minor Tarcctates])

      Om als leek over de inhoud van de Talmoed te gaan discussieren is net zo ondoenlijk als een Jehovagetuige van zijn ongelijk te overtuigen.

      De korte citaten zoals die hier weergeven zijn ultra korte stukjes, die in de Talmoed omgeven zijn door bladzijden vol met hoogst schemerige teksten. Houdt Uw muis over deze link om een klein voorbeeld te zien; de hele tekst vult meer dan een hele A4 pagina met kleine lettertjes!

      Gelukkig hebben ander mensen met verstand van zaken deze dingen ook bestudeerd.

      Bijvoorbeeld over gedeelten van Talmoed die pedofilie en diverse rare vormen van seks goedkeuren .

      Hier wordt door Christelijke deskundigen de zaak onder de loep genomen: De Talmoed over seks met kinderen (begin eventueel te lezen bij “Talmud Permits Child-Adult Sex” wat verder naar beneden op de pagina waarnaar verwezen wordt.)

      Om de hele zaak rond de Talmoed nog ingewikkelder te maken zijn er sinds de 16 eeuw ook verschillende gekuiste versies van de Talmoed in omloop gebracht, met het doel de ware inhoudt die voor Christenen geheel onverteerbaar is te versluieren. Talmud Censorship

      Deze tips zijn handig als Talmoed apologeten en shabat goys2 proberen de werkelijkheid te ontkennen, wat zij bij elke gelegenheid zullen doen.

      De Talmoed bestaat uit kilometerlange commentaren van allerlei Rabbijnen met uitgangspunt in de Torah (zo’n beetje de vijf boeken van het Oude Testament).

      De Talmoed is vooral practisch, en bied vele mogelijkheden om wetten te omzeilen en dergelijke. (Joodse advocaten!)

      De Talmoed heeft meer autoriteit dan de Torah, en geeft onder meer verschillende belangrijke veranderingen aan met betrekking op hoe de Torah geïnterpreteerd moet worden. Dit wordt ook vaak bestreden door apologeten.

      De waarheid is dat afgezien van kleine sektes zoals de Torah Trouwe Joden de Talmoed overal in de literatuur als de hoogste waarheid beschreven wordt.

      De Talmoed is een complex van wetten, en geen moraal-leer zoals we dit van het Chirstendom kennen; als het volgens de letters van de wet toegestaan is is het ok.

      De Talmoed is nog steeds actueel en belangrijk ook voor moderne Joden.

      De Amerikaanse vice president kandidaat Joe Liebermann leest er gretig in.

      Ook beroepen Joden in Israël zich regelmatig op de Talmoed.

      Zo protesteerden een tijdje geleden een aantal orthodoxe rabbijnen bij de Israëlische regering, waarbij zij eisten dat het Israëlische leger in plaats van het vermijden van het maken van burgerslachtoffers onder de Palestijnen er juist zo veel mogelijk moest doden!

      Maar afgezien van de Talmoed staat ook de Torah vol met smerigheden , die indien begaan door Joden tegenover andere volkeren als goed aangeprezen worden.

      Het uitmoorden van mannen vrouwen en kinderen wordt zelfs vaak een gebod, waaraan op straffe van uitsluiting of dood aan gehoorzaamd moet worden.

      De Joodse religie was in principe van het begin af aan een op genocide beluste moordcultus .

      Geen wonder dat de Joden er alles aan deden en doen om de inhoud er van verborgen te houden. En wel op straffe des doods, zoals op vele plaatsen in de Talmoed te lezen is.

      Tijdens de door Joden geleide Russische Revolutie stond er doodstraf op het citeren van de Talmoed, het bezitten van een exemplaar van De Protocollen van de Wijzen van Zion, en op antisemitisme in het algemeen.

      Het officiële Jodendom heeft wel de Protestantse kerk er toe gedwongen de verhalen en het antisemitisme van Maarten Luther af te zweren.

      Ook de Roomse kerke is na de oorlog door de Joden gedwongen bepaalde anti-Joodse uitlatingen te schrappen, en “verontschuldigingen aan te bieden”.

      Het officiëlle Jodendom daarintegen heeft nooit één paragraaf van Talmoed noch Torah geschrapt of afstand genomen van de vele beledigende en discriminerende uitlatingen die er in staan.

      Maar de gelovige Jood gaat ongestoord door met het dagelijkse gebed , waarin hij G-d er voor dankt niet als vrouw, ezel of Gojim geboren te zijn , en waain hij er voor bid dat alle Christenen mogen vergaan .

      Ook is het de Jood geboden op een kruis te spugen als hij het ergens tegenkomt, als ook bij het lopen langs een Christelijke begraafplaats te spugen, en de moeders van de overledenen naar de hel te wensen.

      De kruisbespugingen zijn nog steeds een probleem in Jeruzalem, wanneer Christelijke processies passeren.

      Onlangs is nog een klacht ingediend bij de Israëlische autoriteiten, maar er wordt niet aan gedaan. Ook het verbranden van Christelijke bijbels is een plicht die Joden in Israel bij gelegenheid nakomen. Artikel uit de Israëlische krant Haaretz 10-12-04.

      Het bedrijven van Christelijke verkondiging is in Israël verboden.

      1 Crypto-Joden; een uitdrukking die doelt op mensen die om reden van misverstane solidariteit met het Joodse volk menen alles wat Joden doen en zeggen menen te moeten verdedigen, of die zich min of meer gedragen als of ze zelf Joods zijn.
      Dit komt vaak voor onder mensen die sterke familiebanden met Joden hebben, (echtgenoten), mensen die menen dat zij er door de gebeurtenissen tijdens de oorlog een schuldgevoel op na moeten houden, mensen die er om financiële of politieke redenen een voordeel in zien zich geheel met het Jodendom te solidarizeren, en mogelijker wijze andere niet geneomde redenen.

      2 Een Shabat goy (of een Sabbat Goj) is een niet Jood die door Joden gehuurd wordt om tijdens de Sabbat (Zaterdag) electrische voorzieningen en andere moderne rechniek te bedienen, daar dit op die dag voor ortodoxe Joden verboden is. Dit woord wordt ook in een enigszins minachtende betekenis gebruikt voor diegenen die men voor een handlanger, dienaar of lakei van het Jodendom houdt die tegen de belangen van zijn eigen etnische groep handelt.

      Een rechterlijke uitspraak in Zwitserland 5 Oktober 2001:

      Talmoed Citaten zijn niet vervalst of verdraaid met antisemitische bedoelingen, zoals een Joodse vereniging beweerd had.

      De Neue Luzerner Zeitung moet er bekend maken dat de citaten uit de Talmoed door de dierenactivist Erwin Kessler naar voren gebracht zijn niet vervalst zijn, en de hiervoor gedane beschuldigingen door de Joodse vereninging ongegrond zijn.. Hier nog meer belachelijk Talmoed uitspraken in het Duits

      Radio Islam Nederlands Citaten uit de Talmoed, het heiligste boek der Joden
      Richard E. Harwood: Stierven er werkelijk zes miljoen?

  24. piterfries
    July 12, 2014 at 7:55 pm

    The Editorial Board
    President of the Editorial Board and Founder: Rabbi Moshe Segal OBM
    Rabbi Yisrael Ariel
    Moshe Asher
    Joel Rakovsky
    Amishar Segal
    Articles are the authors’ responsibility
    5749

    The Distinction between Jews and Gentiles in Torah
    Rabbi David Bar Chaim
    Yeshivat Mercaz HaRav

    Ik sla nu een stuk over:

    Conclusion
    From all that mentioned above it is clear that views presented by certain personalities, including [former] Knesset member Professor A. Shaki, Rabbi Lichtenstein and Rabbi Amital, and Mr. Yochanan Ben-Ya’akov, do not represent the truth of the Torah.
    Simple and clear Halachic laws, whose foundations are in the words of the Living G-d, clearly state the difference “between the two bloods” (in the words of Ms. Huberman) — between Jew and Gentile.

    There is no escaping the facts: the Torah of Israel makes a clear distinction between a Jew, who is defined as “man,” and a Gentile.

    This distinction is expressed in a long list of Halachic laws, be they monetary laws, the laws of the Temple, capital laws or others.
    Even one who is not an erudite Torah scholar is obligated to recognize this simple fact; it cannot be erased or obscured.

    It is clear to every Jew who accepts the Torah as G-d’s word from Sinai, obligatory and valid for all generations, that it is impossible to introduce “compromises” or “renovations” into it.
    Any attempt to bypass or ignore certain things will not succeed.
    Perhaps one may view the aforementioned Halachic laws as an expression of racism; another may see in them baseless hate towards any Gentile.

    However, for the Jew who is devoted to the Torah as it is, this is the reality and the living path which has been set for the Jewish nation by the word of G-d.

    One who carefully studies the sources cited previously will realize the abysmal difference between the concepts “Jew” and “Gentile” — and consequently, he will understand why Halacha differentiates between them.

    Zie verder:

    Israel Shahak, ‘Jewish History, Jewish Religion, The Weight of Three Thousand Years’, 1994, 2002, London

  25. piterfries
    July 12, 2014 at 8:12 pm

    Hier nog even de link, die blijkt nog te werken.
    Het artikel is al oud, ik meende dat de link niet meer werkte.
    Het vet in bovenstaande komt uit het artikel.
    http://www.daatemet.org.il/articles/article.cfm?article_id=119&lang=en

    • July 12, 2014 at 8:32 pm

      Wauwww Rutte wat ben ik teleurgesteld in jou? Jij niet in jezelf nadat je jezelf zo te kakken hebt gezet!!!

  26. July 13, 2014 at 5:27 am

    Mensen jullie beginnen wakker te worden!! Eindelijk!!

  27. Aleid Blink
    July 13, 2014 at 10:21 am

    Ik wil hier toch Rutte een beetje verdedigen. De interviewer stelde scherpe en enigszins suggestieve vragen waarop hij eigenlijk niet anders dan bevestigend kon reageren in de zin dat wat Israël uitspookt niet deugt. Daardoor raakte hij in de problemen, aangezien hij vast zit aan het regeringsbeleid dat hij natuurlijk niet wilde afvallen, Kennelijk was hij hier niet op voorbereid en schoot hij in de verdediging en in die positie zeg je vaak niet wat je werkelijk wil zou willen zeggen. De vraag is, liet hij hier zijn masker vallen of was hij gewoon een beetje dom, of natuurlijk allebei. De man aan de galg wensen gaat mij een beetje te ver en lijkt bovendien op de taal van extremisten.

    • piterfries
      July 13, 2014 at 11:55 am

      Toch eindigen dit soort landverraders vaak op deze manier.
      Het was het lot van Mussolini.
      De Britse prof John Gray voorspelde dat de EU in opstanden ten onder zou gaan, naarmate de mensen het slechter krijgen.
      Als de volkswoede eenmaal is opgestoken gebeurt er van alles.

      Ik maak van de gelegenheid gebruik op te merken dat het maar zeer de vraag is welk percentage van de joden inderdaad van mening is dat alleen joden mensen zijn, en niet joden dieren in mensengestalte.
      Islam en christendom kennen dit soort standpunten overigens niet.

      @ Reggie. Finkelstein beschrijft hoe joodse leiders de antisemitisme kraan periodiek openen, en weer wat dichtknijpen, om joden in angst te houden.
      In hoeverre dit bloeddorst oproept is moeilijk te beoordelen, dat joden slachtoffer zijn van hun eigen identiteit staat voor mij wel vast.
      Joden schijnen nu Frankrijk te verlaten vanwege FN.
      Wat ze dan precies vrezen, het is mij een raadsel.

      • Aleid Blink
        July 13, 2014 at 3:15 pm

        pf, Je opmerking ‘dat het maar zeer de vraag is welk percentage van de joden inderdaad van mening is dat alleen joden mensen zijn’, heeft iets weg van het dilemma waar Lot en God zich geplaatst zagen. God wil de stad verwoesten, maar Lot, die daar familie heeft wonen, probeert te redden wat er te redden valt en start onderhandelingen over hoe groot het percentage goede mensen moet zijn om de verwoesting niet door te laten gaan. Hoe zou je dat willen onderzoeken? Via een enquête onder joden in de hele wereld? Lijkt me vooral zinloos en dat vind ik van die vraag ook. Waar is dat het om zeer veel joden gaat en dat is wat telt.

        • piterfries
          July 13, 2014 at 4:00 pm

          Ik veronderstel dat het alleen om uiterst religieuze joden gaat.
          Voor mij hoeft het ook niet onderzocht te worden.
          Waar het om gaat is welk percentage van de joden in feite achter het Israelische fascisme staat, en op welke grond.
          De bangmakerij door de eigen ‘leiders’ ?

          Lot en God, de joodse seks regels leiden tot maximale bevolkingsgroei.
          Helaas hebben de daarvan afgeleide godsdiensten die overgenomen, vermoedelijk zonder de oorspronkelijke doelstelling te zien.
          De joodse leefregels zijn bedoeld voor afzondering.
          Lewis Mumford, ‘The city in history, Its origins, its transformations and its prospects’, London, 1991, 1961.

          @Harry Blaak.
          Lees eens de volgende twee boeken over Indonesië, en leg mij dan eens uit waarom dat land zo’n bende is.
          Ik kan het niet begrijpen.
          Donald K. Emmerson, Editor, ‘Indonesia Beyond Suharto, Polity Economy Society Transition’, New York 1999
          W.F. Wertheim, ‘Indonesië van vorstenrijk tot neo-kolonie’, Meppel 1978

  28. ReggieRoning
    July 13, 2014 at 10:56 am

    Zolang het Israëlische politiek bezaait is door bloedorstigen als Ayelet Shaked
    vrees ik de komende tijd het ergste voor de Palestijnen.
    http://www.independent.co.uk/voices/why-im-on-the-brink-of-burning-my-israeli-passport-9600165.html

    • July 13, 2014 at 12:16 pm

      Ook de “linkse joden” krijgen het steeds moeilijker. Ik hoorde dat ze al op straat belaagd worden door joodse hordes met ijzeren staven.

  29. July 13, 2014 at 1:57 pm

    De hele wereld is in een grote politieke verzanding gestrand en komt er niet meer uit en wie zijn de dupe…….kinderen ,oudjes en mensen die gehersenspoeld worden door geloof,politiek of andere groeperingen en wat stelt de VN nog voor met haar uitspraken en veroordelingen waar niemand zich meer iets van aantrekt en de wereld moddert maar door hoor je niks meer over hoe het met mensen gaat bvb over Krimtartaren die nu leven moeten onder de Russen en zoals het hier in het westen zo leuk wordt gezegd geannexeerd zijn door Poetin en dachten jullie dat die daar vrijwillig gaat vertrekken.
    Nee vergeet het maar want over de hele wereld worden minderheden aan de kant gezet zelfs in Nederland/zieke mensen en armoede onder het mom van geld of kijk eens naar MAX waar hier voor geld wordt gevraagd voor ouderen en als ik dat zie barst ik in tranen uit van onmacht en zit zelf in de schuldsanering maar heb toch maar wat gestort.
    Bekijk al die landen eens waar zoveel ellende is en zelfs nu nog recent op de voorgrond komt met het WK/Brazilie en noem hierna nog een riedel landen op waar coruptie is of geloofskwesties of onder dictatuur wordt bestuurd:
    Indonesie,China,Vietnam,Zuidamerika,Mexico met drugbendes,Amerika met Indianen,Rusland/homo,Slavice landen,Zuid Europa,India,Pakistan,met allemaal een hoop geloofs groepen en daarbij nog coruptie en kortbij nog Noord Ierland met fanatieke geloofsgroepen of het Arabische schiereiland met hun koninkrijken en Emiraten en niet te vergeten Afrika en zo zijn er nog meer en omdat we allemaal een mening moeten hebben of vind dat de een of de ander schuld is wordt er niet uit de problemen gekomen en wie lijdt daar dan onder…..de kinderen en arme en bedoel dus Echt arme mensen ongeschoolde mensen die dan meestal door hun kinderen en door onmacht en uitbuiting naar de wapens grijpen die dan door de gevestigde orde en meestal, beter en zwaarder bewapende,terug naar hun hok worden gejaagd en in een enkel geval waar de opstand wel slaagt er weer andere minderheden de dupe worden en zo gaat die cirkel maar weer rond.
    Ik weet hier geen oplossing voor maar de uitspraken van onze regering en oa de minister BZ dragen hier niets in bij en ga hier ook niets roepen maar alleen dat er mensen worden vermoord die hier totaal niets aan kunnen doen en of dat Hamas of Israel is of waar ergens anders naar de wapens wordt gegrepen dit feit alleen al er een is om dit met kracht te verhinderen en niet met allerlei redenen aan te komen en met het vingertje te wijzen zoals Rutten dit doet!

  30. Anti-Fascist
    July 13, 2014 at 4:16 pm

    Of het nu zionisme of fascisme heet, de onmenselijke daden van Israël zijn op geen enkele manier te verdedigen. Als er een God en hel zouden bestaan dan zouden de daders het allang geweten hebben.

    • Aleid Blink
      July 13, 2014 at 5:49 pm

      Die hel bestaat toch, zowel fysiek als geestelijk. Het eerste nu o.a. in Gaza en het tweede in de koppen van de duivels die dat aanrichten.

  31. Roberto la Verita
    July 13, 2014 at 4:37 pm

    @ harry Blaak

    en noem hierna nog een riedel landen op waar coruptie is of geloofskwesties of onder dictatuur wordt bestuurd:
    Indonesie,China,Vietnam,Zuidamerika,Mexico met drugbendes,Amerika met Indianen,Rusland/homo,Slavice landen,Zuid Europa,India,Pakistan,met allemaal een hoop geloofs groepen en daarbij nog coruptie en kortbij nog Noord Ierland met fanatieke geloofsgroepen of het Arabische schiereiland met hun koninkrijken en Emiraten en niet te vergeten Afrika en zo zijn er nog meer
    ===============================================

    Waarom zoek je het buiten, denk je dat het hier allemaal netjes gaat?
    Alleen in Nederland wordt er jaarlijks voor 18 miljard gefraudeerd.

  32. David
    July 13, 2014 at 5:57 pm

    Rutte zei eindelijk eens hoe het nu echt zit. Het is jammer dat er ook onschuldige slachtoffers vallen, terwijl Israël z’n best doet dit te voorkomen. Maar Israël is een democratisch land incl een goed rechtssysteem met notabene 1,5 miljoen Arabische Israëli’s binnen de grenzen. Hamas is een terreurorganisatie die schuilt achter burgers en die niet het doel heeft een goed leven voor de Gazanen (of het bedachte palestijnse volk) te creëren maar in haar handvest de vernietiging van Israël heeft staan en een apartheidsstaat idee heeft waarin enkel plaats is voor een bepaalde groep Arabische moslims (met name jihadisten en andere extremisten die een onmenselijk zware vorm van islam propageren).

    • Robin Hood
      July 14, 2014 at 5:33 pm

      Iemand die de Palestijnen een bedacht volk noemt is niet serieus te nemen. Je neemt het notabene op voor een bedachte staat…

      En dan Hamas beschuldigen van het streven naar apartheidsstaat terwijl Israel dit al bereikt heeft?

      Je bent een lachtertje en het geld wat Israel je betaalt niet waard: http://www.haaretz.com/print-edition/news/israel-recruits-army-of-bloggers-to-combat-anti-zionist-web-sites-1.268393

    • Aleid Blink
      July 14, 2014 at 5:39 pm

      Mooi verhaal, David, maar alleen mensen die niets met Palestijnen van doen heeft of wil hebben, zal deze propaganda geloven. Als Israël werkelijk een democratische staat is, waarom houdt het dan al 47 jaar een paar miljoen mensen onder de bezettingsknoet? M.i. is daar in ieder geval niets democratisch aan. Integendeel zelfs.

  33. Asimah
    July 13, 2014 at 10:44 pm

    Laat hem even een dagje op stage in Gaza.

  34. Nestor Makhno
    July 14, 2014 at 12:33 am

    Wie Israel Shahak’s publicatie: Jewish History, Jewish Religion, The Weight of Three Thousand Years, ( op internet overigens ) leest, komt tot het onontkoombaar besef dat er geen religie is die zo van racisme doortrokken is als de joodse. Niet alleen het zionisme is een absoluut verwerpelijke ideologie. De joodse religie doet daar niet voor onder en verdient onmiddellijk plaats op de lijst van te verbieden sectes. http://www.iamthewitness.com/books/Israel.Shahak/Jewish.History.Jewish%20Religion-The.Weight.of.Three.Thousand.Years.pdf

  35. Nass
    July 14, 2014 at 12:34 am

    Walgelijke man die Rutte!!!! Shame on you Rutte je bent een schande!!!!

  36. Farid
    July 14, 2014 at 4:32 pm

    Likoed is een Israëlische krant. Natuurlijk misleiden ze de lezers. Om hun daden te rechtvaardigen. De media is vies en word beheerd door de zionisten. Dus de mensen krijgen alleen maa te zien wat de zionisten willen. En dat is alles behalve de waarheid!!

    • July 14, 2014 at 4:57 pm

      Likoed is een politieke partij, Farid. Maar verder heb je gelijk.

  37. Farid
    July 14, 2014 at 4:37 pm

    B.t.w Rutte mag over Israël praten alleen met goedkeuring van de Zionisten zij bepalen wat er wordt gezegd net als in de media. De mensen woeden dom gehouden en dat gebeurt al jaren!!!

  38. Wilbert
    July 14, 2014 at 10:35 pm

    De meeste mensen weten het verschil niet tussen Joden en Zionisten.
    Verschillende mensen hier hebben het over ‘de Joden’.
    Terwijl de echte Joden helemaal geen staat Israël willen en tegen de barbaarse behandeling van Palestijnen zijn en de apartheidspolitiek die Israël voert.

    http://www.wanttoknow.nl/politiek/oorlog/anti-zionisme-groeit-onder-joden/

    http://hetzuur.nl/2011/12/zionisten-haten-joden/

    En Mark Rutte? Tja moet je die man nog serieus nemen? Onnozel figuur.

  39. soleil
    July 14, 2014 at 11:38 pm

  40. Aleid Blink
    July 15, 2014 at 10:13 am

    heeresmid, Hier is het antwoord op wie de joodse identiteit wil vernietigen. De eersten die ik over deze joden hoorde vertellen, waren Palestijnen. Een aantal van hen demonstreerden met ons tegen De muur bij het Vredespaleis in Den Haag. Ik heb toen met een van hen gesproken. Er is een boek, In de naam van de Tora, dat gaat over het antizionisme van deze mystiek religieuze joden. Er is werk aan de winkel voor u.

  41. wala yehemmek
    July 15, 2014 at 4:21 pm

    pedofilie en haat jegens goyim (alle niet joden)

    Talmoed Apologeten
    Er wordt veel gesproken over de de zogenaamde Holocaust ontkenners.
    Dit woord is op zichzelf al een ernstige manipulatie, want de meesten die met deze naam besmuikt worden, ontkennen helemaal niet dat de Joden vervolgd zijn tijdens de Tweede Wereld Oorlog, of dat er een vreselijke massamoord op hen gepleegd is. Zij bestrijden alleen een aantal details in de wijd verbrijde en verspreide populaire opvattingen . Maar we zullen het er hier verder niet over hebben.

    Minder bekend is, dat er ook zogenaamde Talmoed apologeten bestaan; oftewel Talmoed ontkenners, die de schunnige inhoud van dit boek niet onder ogen wensen te zien, en daarom met allerlei uitvluchten aankomen als men dit boek citeert..

    Talmoed apologie

    Wanneer men met Talmoed citaten aan komt dragen, komen Joden of crypto-Joden1 vaak aan met allerlei verklaringen en ontwijkingen en geen wonder, het boek schets waarlijk geen zeer positieve indruk van deze godsdienst.
    voorbeelden van deze apologiën zijn o.a. volgende:

    Het is een verkeerde vertaling , het is uit zijn verband gerukt , de betreffende passage bestaat niet , dit moet anders begrepen worden want…..
    En zo voort ad libitum.

    Uit zijn verband gerukt:
    Antwoord: In welk verband zouden de hier geciteerde uitspraken wel met de hedentijdse voorstellingen over ethiek en moraal verenigbaar zijn?

    Wie naar voren brengt dat hier maar een klein aantal pagina’s van een werk dat 10.000 pagina’s bevat geciteerd worden, moet het originele werk maar eens van nabij bestuderen.

    Bij voorbeeld wordt er alleen al in het Traktaat Aboda Zara meer dan 500 keer over niet-joden gesproken, en in geen enkel van deze gevallen gaat het hier om vriendelijke formuleringen. Ook in de rest van de Talmoed vindt men nergens iets dat de Joden tot een ethisch verhouden tegenover niet-joden verplicht. Dit is ook niet verwonderlijk, want volgens de Talmoedische uitleg van de Thora (Het Oude Testament) gelden de 10 geboden alleen voor Joden onder elkaar, en niet tegenover niet-joden.

    Er liggen zelfs doelgerichte “tegen bewijzen” klaar op het Internet, die de ” valse aantijgingen van Nazi’s en Antisemieten over de inhoud van de Talmoed” moeten weerleggen.

    Een soortgelijk verhaal werd al gebruikt door commentatoren en autoriteiten als kort als commentaar op de “Open Brief aan Hirsi Ali” waarin door Muhammed Bouyeri enkele Talmoed citaten in verwerkt waren. (nl. Baba Mezie 114a-114b, Kerlthoth 6b, Barakath 56a, Yebamoth 92a, Baba Kamma 113a, en Sofarim 15 [Minor Tarcctates])

    Om als leek over de inhoud van de Talmoed te gaan discussieren is net zo ondoenlijk als een Jehovagetuige van zijn ongelijk te overtuigen.

    De korte citaten zoals die hier weergeven zijn ultra korte stukjes, die in de Talmoed omgeven zijn door bladzijden vol met hoogst schemerige teksten. Houdt Uw muis over deze link om een klein voorbeeld te zien; de hele tekst vult meer dan een hele A4 pagina met kleine lettertjes!

    Gelukkig hebben ander mensen met verstand van zaken deze dingen ook bestudeerd.

    Bijvoorbeeld over gedeelten van Talmoed die pedofilie en diverse rare vormen van seks goedkeuren .

    Hier wordt door Christelijke deskundigen de zaak onder de loep genomen: De Talmoed over seks met kinderen (begin eventueel te lezen bij “Talmud Permits Child-Adult Sex” wat verder naar beneden op de pagina waarnaar verwezen wordt.)

    Om de hele zaak rond de Talmoed nog ingewikkelder te maken zijn er sinds de 16 eeuw ook verschillende gekuiste versies van de Talmoed in omloop gebracht, met het doel de ware inhoudt die voor Christenen geheel onverteerbaar is te versluieren. Talmud Censorship

    Deze tips zijn handig als Talmoed apologeten en shabat goys2 proberen de werkelijkheid te ontkennen, wat zij bij elke gelegenheid zullen doen.

    De Talmoed bestaat uit kilometerlange commentaren van allerlei Rabbijnen met uitgangspunt in de Torah (zo’n beetje de vijf boeken van het Oude Testament).

    De Talmoed is vooral practisch, en bied vele mogelijkheden om wetten te omzeilen en dergelijke. (Joodse advocaten!)

    De Talmoed heeft meer autoriteit dan de Torah, en geeft onder meer verschillende belangrijke veranderingen aan met betrekking op hoe de Torah geïnterpreteerd moet worden. Dit wordt ook vaak bestreden door apologeten.

    De waarheid is dat afgezien van kleine sektes zoals de Torah Trouwe Joden de Talmoed overal in de literatuur als de hoogste waarheid beschreven wordt.

    De Talmoed is een complex van wetten, en geen moraal-leer zoals we dit van het Chirstendom kennen; als het volgens de letters van de wet toegestaan is is het ok.

    De Talmoed is nog steeds actueel en belangrijk ook voor moderne Joden.

    De Amerikaanse vice president kandidaat Joe Liebermann leest er gretig in.

    Ook beroepen Joden in Israël zich regelmatig op de Talmoed.

    Zo protesteerden een tijdje geleden een aantal orthodoxe rabbijnen bij de Israëlische regering, waarbij zij eisten dat het Israëlische leger in plaats van het vermijden van het maken van burgerslachtoffers onder de Palestijnen er juist zo veel mogelijk moest doden!

    Maar afgezien van de Talmoed staat ook de Torah vol met smerigheden , die indien begaan door Joden tegenover andere volkeren als goed aangeprezen worden.

    Het uitmoorden van mannen vrouwen en kinderen wordt zelfs vaak een gebod, waaraan op straffe van uitsluiting of dood aan gehoorzaamd moet worden.

    De Joodse religie was in principe van het begin af aan een op genocide beluste moordcultus .

    Geen wonder dat de Joden er alles aan deden en doen om de inhoud er van verborgen te houden. En wel op straffe des doods, zoals op vele plaatsen in de Talmoed te lezen is.

    Tijdens de door Joden geleide Russische Revolutie stond er doodstraf op het citeren van de Talmoed, het bezitten van een exemplaar van De Protocollen van de Wijzen van Zion, en op antisemitisme in het algemeen.

    Het officiële Jodendom heeft wel de Protestantse kerk er toe gedwongen de verhalen en het antisemitisme van Maarten Luther af te zweren.

    Ook de Roomse kerke is na de oorlog door de Joden gedwongen bepaalde anti-Joodse uitlatingen te schrappen, en “verontschuldigingen aan te bieden”.

    Het officiëlle Jodendom daarintegen heeft nooit één paragraaf van Talmoed noch Torah geschrapt of afstand genomen van de vele beledigende en discriminerende uitlatingen die er in staan.

    Maar de gelovige Jood gaat ongestoord door met het dagelijkse gebed , waarin hij G-d er voor dankt niet als vrouw, ezel of Gojim geboren te zijn , en waain hij er voor bid dat alle Christenen mogen vergaan .

    Ook is het de Jood geboden op een kruis te spugen als hij het ergens tegenkomt, als ook bij het lopen langs een Christelijke begraafplaats te spugen, en de moeders van de overledenen naar de hel te wensen.

    De kruisbespugingen zijn nog steeds een probleem in Jeruzalem, wanneer Christelijke processies passeren.

    Onlangs is nog een klacht ingediend bij de Israëlische autoriteiten, maar er wordt niet aan gedaan. Ook het verbranden van Christelijke bijbels is een plicht die Joden in Israel bij gelegenheid nakomen. Artikel uit de Israëlische krant Haaretz 10-12-04.

    Het bedrijven van Christelijke verkondiging is in Israël verboden.

    1 Crypto-Joden; een uitdrukking die doelt op mensen die om reden van misverstane solidariteit met het Joodse volk menen alles wat Joden doen en zeggen menen te moeten verdedigen, of die zich min of meer gedragen als of ze zelf Joods zijn.
    Dit komt vaak voor onder mensen die sterke familiebanden met Joden hebben, (echtgenoten), mensen die menen dat zij er door de gebeurtenissen tijdens de oorlog een schuldgevoel op na moeten houden, mensen die er om financiële of politieke redenen een voordeel in zien zich geheel met het Jodendom te solidarizeren, en mogelijker wijze andere niet geneomde redenen.

    2 Een Shabat goy (of een Sabbat Goj) is een niet Jood die door Joden gehuurd wordt om tijdens de Sabbat (Zaterdag) electrische voorzieningen en andere moderne rechniek te bedienen, daar dit op die dag voor ortodoxe Joden verboden is. Dit woord wordt ook in een enigszins minachtende betekenis gebruikt voor diegenen die men voor een handlanger, dienaar of lakei van het Jodendom houdt die tegen de belangen van zijn eigen etnische groep handelt.

    Een rechterlijke uitspraak in Zwitserland 5 Oktober 2001:

    Talmoed Citaten zijn niet vervalst of verdraaid met antisemitische bedoelingen, zoals een Joodse vereniging beweerd had.

    De Neue Luzerner Zeitung moet er bekend maken dat de citaten uit de Talmoed door de dierenactivist Erwin Kessler naar voren gebracht zijn niet vervalst zijn, en de hiervoor gedane beschuldigingen door de Joodse vereninging ongegrond zijn.. Hier nog meer belachelijk Talmoed uitspraken in het Duits

    Radio Islam Nederlands Citaten uit de Talmoed, het heiligste boek der Joden
    Richard E. Harwood: Stierven er werkelijk zes miljoen?

  42. July 15, 2014 at 6:44 pm

    wala yehemmek: ja ja…bijna letterlijk citeren uit : Talmoed apologie van Radio Islam zegt voor mij genoeg over de betrouwbaarheid van de informatie..Weer de bekende leugens die een nieuwe Shoah legitimeren. Ik word hier erg beroerd van.Daarom ga ik een discussie met jou verder niet aan,want in het kader van dit item is er teveel om tegelijk te weerspreken. Bovendien heeft de geschiedenis geleerd dat de moslim extremisten ,net als de nazi’s niet voor rede vatbaar zijn. Woedend ben ik ,omdat onder het mom van vredelievendheid (zie home pagina radio Islam) weer de oude antisemitische leugens tevoorschijn worden gehaald.Houd dit dan nooit op ? Is de haat zo groot? (zie http://www.radioislam.org/nederlands/Stierven-er-werkelijk-zes-miljoen/00-Inhoud-Stierven-er-werkelijk-zes-miljoen.html)
    Dat orthodoxe joden ook niet voor rede vatbaar zijn is een feit.
    Ik las net het verslag van Monique Samuel van haar bezoek aan Tel Aviv en weet donders goed wat er oa mis is in Israel. (homo’s ,Christen en Moslims kunnen niet voor de wet trouwen..enz..) https://decorrespondent.nl/1353/Hoe-graag-Israel-ook-wil-echt-homotolerant-is-het-land-nog-niet/131774082-2f947460

    Natuurlijk is de strijdt van het Israëlische leger niet te vergelijken met de opstand van de joden in de getto’s . Maar in wezen gaat het om hetzelfde.De strijdt om te overleven. Het gaat echt niet om de Palestijnen t.o. de staat Israel,maar om het land Israel tegenover een gewelddadige islamitische overmacht van de omringend staten.
    Ik zou het kunnen nuanceren.Maar wil de discussie scherp houden.
    Ook weet ik dat Aleid Blink de vertaling heeft verzorgd van een goed boek van Naim Stifan Ateek: roep om verzoening. Ik denk dat zij ook uit is op shaloom -salaam
    Ik heb daarom met Aleid geen fundamenteel verschil van mening en ga een gesprek met haar niet uit de weg.

    Aleid: je doelt op het boek van Prof.Yakov Rabkin. Dat is een interessant boek en als je het niet erg vindt gun ik mijzelf de tijd om me daarin te verdiepen.
    Natuurlijk weet ik dat vanaf het begin van de staat Israel juist de strenge orthodoxe joden tegen het uitroepen van de staat Israel waren. De Messias moet immers eerst komen. In het boek schrijft De Israëlische filosoof Joseph Agassi in het voorwoord:
    “Momenteel verklaren de zionisten dat alle oppositie tegen het zionisme antisemitisch is……”enz… Maar voor zover ik het nu kan bekijken is zijn studie grondig en lezenswaardig!
    Belangrijk is wel te beseffen dat dit een discussie is die vooral van belang is voor de inwoners van Israel en met name de zionistische orthodoxe joden . Zij dienen te beseffen dat vredelievendheid onderdeel is van de Joodse religie.Ook de Palestijnen moeten blijven geloven dat de kracht van de vredebeweging alleen gevoed kan worden door wederzijds vertrouwen.
    Als moslims en antisemitische groepen zijn betoog aangrijpen om hun gelijk te halen voor de idee van een repressieve fascistische staat en pleiten voor vernietiging van de Zionistische staat,dan gaat voor mij de deur dicht voor een dialoog.
    In Israel wonen ook en vooral liberale en niet religieuze joden,naast christenen en Arabieren(Palestijnen).

    In Israel is slechts 17% religieus Zionist en 8 % ultra orthodox.55 % traditioneel en 20% seculier…

    Belangrijk is dit stuk dat ik uit een artikel in “Joods leven”vond:
    ‘Wij vinden dat het jodendom in Israel een nieuwe koers moet varen’, zegt rabbijn Tzvi Marx, sinds de oprichting in 1976 aan dit religieuze instituut ( Shalom Hartman Instituut in Jeruzalem ) verbonden. ‘In de diaspora profileerde het jodendom zich als een religieuze cultuur. Als collectief waren we niet verantwoordelijk voor de samenleving als geheel. In Israel zijn we dat wèl. Daarom moeten we de joodse cultuur met andere ogen bekijken. Wij vinden dat heel belangrijk, maar het gros van de religieuze orthodoxen denkt daar anders over. Van oudsher kennen we twee belangrijke leraren, die beiden school hebben gemaakt: Hillel, de liberaal, en Sjammai, de conservatief. Sjammai vond het overbodig om naar de mening van anderen te luisteren, terwijl Hillel ook de opinie van zijn tegenstander respecteerde. De halacha, de joodse wet, geeft de voorkeur aan de methode-Hillel. Die lijn moeten we dus volgen. Maar in Israel domineert inmiddels helaas de geest van Sjammai. Daarom hebben de seculieren hier zo’n hekel aan religie.’
    http://www.joodsleven.nl/jodendom/Artikelen/De-Joodse-Staat-Israel.htm

    Voorlopig ontbreekt mij de tijd om de discussie verder te volgen en mijn mening scherper te formuleren. Later wellicht meer…

  43. Anti-Fascist
    July 15, 2014 at 9:54 pm

    Godsdienstwaanzin is het. Meer niet

Comments are closed.